Reisebrev fra Cardiff

En fantastisk tur til Cardiff endte godt med en etterlengtet 3-1 seier mot Fulham, og et møte med alle de norske spillerne på Cardiff, pluss Riise og Hangeland.

Turen startet fra Viksdalen (Sogn og Fjordane) onsdag ettermiddag. Da dro jeg og familien (Fruen og en sønn) til Bergen, der svigersøster skulle møte oss.
Torsdag formiddag reiser vi fra Bergen. Vi lander i London i 10 tiden, og tar første tog til Reading, en 1,5 timers togreise.
I Reading måtte vi vente i 3 timer, ettersom vi ikke hadde billetter på første tog til Cardiff.

Vel framme i Cardiff, sjekket vi inn på Hotel Novotel Cardiff Centre, et hotell som var kun en spasertur unna sentrum, der vi fant både kjøpesentrer, resturanter og puber. Et hotell som jeg anbefaler.

Cardiff hadde mye å by på. Jeg fikk mange tips av både Thomas og Cato, som er med i supporterklubben.
Andre dagen (Fredag) besøkte vi Cardiff Castle og Millennium Stadion

.IMG_2629

På Millennium såg vi blandt annet garderobene der både Wales sitt Rugby lag og Fotballandslag spiller.

Ellers ble det litt shopping på fruen, og svigersøster i sentrum. Et stort utvalg, der man finner det meste. Jeg for min del fant meg en Cardiff City butikk, der det ble litt hamstring av premier til våre kjære medlemmer.
Dagen etter kom vi til turens høydepunkt. Cardiff vs Fulham.
Etter en liten runde i sentrum på lørdag, gikk vi fra hotellet til Cardiff City Stadium. En 30-40 minutters spasertur.
Først så vi stadion, deretter kommer vi opp mot parkeringsplassen der en bil kjører forbi og jeg tilfeldigvis ser Kim sitte inni. Da oppdager jeg og at det står en liten gruppe på rundt 20 fans utenfor resepsjonen, og venter på spillerne. Vi spaserer bort og møter så og si hele laget.

Gunnarsson

Eikrem og Berget

Dæhli

Campbell

Bellamy smiler

Etter nærmere 1 time med venting på spillerne hadde den siste (Bellamy) kommet, og det så ikke ut til å komme flere.
Da besøkte vi Cardiff City Shop, som var rett ved siden av resepsjonen på stadionen. Det ble det litt mer shopping, før vi måtte få oss noe mat før kamp. Både McDonalds og KFC ligger et steinkast fra Cardiff City Stadion.
Klokken 1345 møtte vi Tom, en i klubben som supporterklubben har fått kontakt med. Han viste oss rundt inn på banen, viste frem presserommene, og viste hvor benken var osv. Plutselig fant han fram Championship Trofeet fra i fjor, så vi fikk noen bilder med.

IMG_2743 _V0D5897IMG_2718
Deretter kom plutselig denne karen ut på banen, sammen med Statsmenisteren i Malaysia, Styrelederen i Cardiff og noen andre.

1554340_10152229005940042_1072937105_n 1901343_10152229006400042_642622284_n 1975178_10152229006545042_624763250_n

Ikke den mest populære mannen i Cardiff. (Rett etter kampslutt kom først Solskjær på banen for å takket fansen, og alle Jublet. Rett etter han var forlatt banen, entret Vincent Tan banen, og alle Buet)
Tan sjekket ut baneforholdene, ettersom han kjente litt på gresset, før han og bussiness folkene sine fikk med seg en ball. Statsministeren i Malaysia skulle nemlig skyte straffe, mens resten av gjengen så på.
Mens de inspiserte banen, kom den ene Fulham spilleren etter den andre inn på banen, deriblandt Riise og Hangeland, som tok seg tid til et bilde og en liten prat.
IMG_2739 IMG_2740

Det ble en tur innom supporterklubben til Cardiff etterpå, ettersom vi hadde god tid til kampen begynte. Det møtte jeg en hyggelig gjeng som var veldig interessert i supporterklubben vår. En fantastisk tur som endte med 3-1 seier, og en veldig lang togtur etter kampslutt, til London, der vi skulle overnatte før flyet gikk Søndags morgen.
Det ble en togtur med Fulham fansen, som ikke så ut til å henge med hodene, ettersom de sang lystig ,, we’re going down, we’re going down, we are Fulham Fc, we’re going down”

Håper både vi og Fulham klarer å overleve.
Nå venter Everton til helgen. Come on Bluebirds!